У соцмережі «Фейсбук» з’явився черговий «лохотрон», який спричинив серед рівнян великий ажіотаж.
Кілька днів тому, а саме у п’ятницю, 4 грудня, серед рівненських користувачів соцмережі «Фейсбук» почала дуже швидко і активно поширюватися інформація про розіграш квартири у новобудові в центрі Рівного.
Інформація про цю неймовірно спокусливу акцію поширила на своїй сторінці рівненська спільнота «Жити в Рівному» - саме вона обіцяє «розіграти» серед своїх підписників цю диво-квартиру.
За умовами акції, представництво компанії «Рівнесіті Билдинг Компані» в переддень Нового року – 31 грудня 2015 року - подарує одному з учасниківспільноти «Жити в Рівному» новісіньку квартиру-студію площею 41 кв. м у новобудові 2015 року у самому центрі Рівного. А для цього усім бажаючим безкоштовно отримати омріяні житлові метри треба виконати лише дві прості умови – підписатись на спільноту «Жити в Рівному» у «Фейсбуці» і поділитися цією новиною на своїй власній сторінці у соцмережі. Переможця обіцяють визначити за допомогою відомого генератора випадкових чисел random.org.
Цікаво, що ще 4 грудня незадовго після публікації повідомлення про розіграш квартири у спільноті «Жити в Рівному» було лише трохи більше 200 учасників, втім, лише за чотири дні це число зросло аж у 19 разів. Відтак, станом на зараз ця спільнота вже налічує майже 3800 чоловік. А репост цього повідомлення зробило ще більше людей – понад 4300 осіб. І ці цифри й надалі продовжують стрімко зростати.
І все б нічого, якби не кілька але, які виявили журналісти, коли вирішили більше дізнатися про цю чудо-акцію і про її щедрих організаторів.
Полиставши саму сторінку спільноти «Жити в Рівному», можна без проблем побачити, що вона створена перед появою у ній повідомлення про розіграш квартири, а саме це повідомлення взагалі є єдиним на цій сторінці. Це перше, що почало викликати у нас підозри – мовляв, чому б це якась маловідома поки всім новостворена спільнота роздає такі щедрі подарунки. Ну але ж усіляке буває, подумали ми, і почали шукати якийсь зворотній зв’язок з адміністраторами спільноти, аби безпосередньо у них розпитати про усі деталі акції та отримати від них хоч якісь докази реального існування квартири, що розігрується.
Не знайшовши на сторінці «Жити в Рівному» жодної інформації про її творців чи редакторів, ми скористалися стандартною можливістю – написати приватне повідомлення керівникам групи. Ми спитали, чи є у них якісь документи на квартиру, яку розігрують, і чи можуть вони нам як журналістам надати достовірні дані, що ця акція не є черговим «лохотроном». Втім, за дві доби нам так ніхто і не відповів.
Тож ми почали шукати інші шляхи перевірки цієї акції на справжність. Відтак, вирішили дізнатися хоч щось про компанію-забудовника, яка, власне, і надає саму квартиру у новобудові для розіграшу серед рівнян. Втім, жодних відомостей про «Рівнесіті Билдинг Компані» ми також не знайшли. Більше того, з`явилися всі підстави вважати, що такої компанії насправді зовсім не існує в природі!
По-перше, пошукова система Google не видає жодних результатів про цю компанію. По-друге, ми зробили електронний запит в Міністерство юстиції України щодо інформації про існування в принципі такої компанії на території України. Як виявилося, у базі Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців компанії «Рівнесіті Билдинг Компані» не існує. Більше того, серед українських фірм немає не лише компанії з такою назвою, але й компаній зі схожим ім’ям російською та англійською мовами.
Окрім цього, доклавши зовсім небагато зусиль, ми знайшли у мережі «Фейсбук»десятки аналогічних до цієї акцій, тільки там назва спільнот і компаній відрізняється в залежності від назви міста, де проводять такий «розіграш».
Відтак, кілька місяців тому у столичній спільноті «Я люблю Киев» розігрували таку ж квартиру-студію ідентичного планування від компанії «Киевсити Билдинг Компани». Текст про акцію - один до одного.
Такий же розіграш ми знайшли і у Вінниці – від спільноти «Жити у Вінниці» і компанії «Вінницясіті Білдінг Компані».
А ось аналогічне повідомлення про цю квартиру від спольноти "Жить в Херсоне" і компанії "Херсонсити Билдинг Компани":
Таке ж практикували і у Росії – група «Москва, я люблю тебя» розігрувала квартиру від компанії «Мосцентр Билдинг Компани». І це ще не повний список - таких оголошень можна знайти безліч. Залишається лише додати, що усі учасники цих розіграшів досі чекають на омріяні «халявні» квартири.
Як розповіли SMM-фахівці, практика такихпсевдорозіграшів зараз широко використовується у соцмережах. Адже саме у такий спосіб новостворені спільноти швидко здобувають собі величезну аудиторію, де вони можуть не лише розміщувати будь-які новини, які вважатимуть за потрібне, а й зароблятимуть чималі гроші, продаючи у групі рекламні місця.
За даними маркетологів, вартість одного рекламного оголошення в аналогічних за змістом спільнотах стартує від $100. І, відповідно, чим більша чисельність групи – тим більшою стає ціна реклами у ній. Крім того, набравши у своїй спільноті велику кількість учасників, її можна з легкістю продати за хороші гроші, просто перейменувавши групу на потрібну вам назву.
Тож хочемо вкотре нагадати усім рівнянам, що безкоштовним буває лише сир у мишоловці, і що жодна серйозна компанія не розкидатиметься безкоштовно своїми квартирами у новобудовах. Тому ми закликаємо усіх щоразу кілька разів подумати і перевірити, перш ніж «вестися» на подібні акції, які в результаті, як правило, виявляться черговим «лохотроном».