Як повідомлялося раніше у газеті «Час УДАРу» від 30 липня 2015 року, та на сайті РРОП партії “Прогрес” навколо автостоянки по вул. Небесної Сотні, 1 міста Рівного розпочалися незрозумілі рухи. В екстрено-швидких темпах від водіїв, які її займають, голова Рівненської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів (РОО ВСА) пан Борис Юра почав вимагати звільнити землю під приводом реконструкції (чи будівництва). При цьому все робилося не те що без належних документів, а документації взагалі ніякої не було. Тоді члени первинної організації автостоянки №1 РОО ВСА звернулися до правозахисників, активістів нашої Рівненської обласної організації і разом вдалося зупинити беззаконня.
Наступним кроком до остаточної зупинки спроби незаконного будівництва мали стати збори первинної організації водіїв 29 липня. Але, все той же пан Борис Юра, який обіцяв бути так і не з’явився на очі людям. Натомість не заплановано на збори завітала головний бухгалтер обласної організації. Втім від неї нічого по факту ніхто з присутніх нічого не почув. Тільки вона вкотре підтвердила, що гроші, тобто членські внески з 1-го серпня 2015-го вона приймати не буде і рахунку в банку не надала. Таким чином, керівництво напряму спонукає абсолютно усіх членів організації автомобілістів порушувати договірні зобов’язання. При цьому всьому, ніхто так і не представив ніяких наказів, проектів, інших документів які стосувалися б будівництва чи реконструкції.
До речі чи будівництво чи реконструкція? В різних документах голова РОО ВСА Борис Юра часто путається. Один раз від збирається проводити реконструкцію, а інший – проводити будівництво на автостоянці. То це як розуміти?
Не довго думаючи, серед членів первинної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів автостоянки №1 була створена ініціативна група, яка за допомогою активістів підготувала ряд звернень, які були скеровані до міської прокуратури, міської ради та Рівненської ОДА.
У серпні-вересні цього року із вище згаданих інстанцій надійшли відповіді. Дуже дивним був документ від голови Рівненської ОДА за підписом Володимира Хомка. Там повідомляється, що ані міська рада ані ОДА питанням будівництва на автостоянці не відає і перенаправили звернення до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області.
Відісланий запит до прокуратури був перенаправлений до головного управління юстиції. На що активісти «Антикорупційного руху» в Рівненській області отримали наступну відповідь, що знову ж таки, питання про будівництво і незаконну діяльність Рівненської обласної Всеукраїнської спілки автомобілістів не в їхній компетенції.
Картина потроху почала вимальовуватись. Тобто, людей з автостоянки для будівництва (реконструкції) уже розігнали. За словами Голови РОО ВСА пана Бориса Юри вже почали шукати інвестора, який би взявся за роботи. Але ще у серпні нічого пред’явити та показати він не зміг.
Наступним логічним кроком було звернення до управління архітектурно-будівельної інспекції. На початку вересня були поставлені крапки над і. Із відповіді, від зазначеної інстанції, де прямо вказано, що ні про яке будівництво на автостоянці по вулиці героїв Небесної Сотні мови йти не може. Тим більше, що у відповіді вказано, що перевірка здійснювалась з виїздом працівників на місце та оглядом земельної ділянки та прилеглої території.
І знову ж таки дуже багато запитань до добре відомого пана Бориса Юри. Той у липні-серпні цього року заявляв, що будівництво вже точно буде і йде підготовка, але от загадка, жодна з інстанцій міста чи області про заплановані роботи чи реконструкцію навіть не в курсі.
То для кого ж і як взагалі спілка автомобілістів збиралася облаштовувати стоянку?
Щоб отримати відповіді на наші питання, ми, як годиться, відправились в кабінет до керівника організації – Бориса Юри на початку вересня. Щоправда чіткого коментаря отримати від нього не вдалося. Щоправда кореспонденту газети «Час Прогресу» він показав та віддав один екземпляр Статуту організації (ну дуже приємно). На запитання, то коли ж ми, громадськість зможемо ознайомитись із документами, щодо будівництва (реконструкції) автостоянки Борис Юра заявив: «Дайте мені ваш номер телефону і я вам в понеділок зателефоную і все покажу» (візит відбувся 11вересня 2015 року в четвер). Ну що ж, нині вже листопад, а дзвінка від Бориса Юри ніхто так і не дочекався. Тож наш кореспондент вирішив вкотре самому відвідати кабінет керівника.
6 листопада поточного року ми, з громадськими активістами знову в кабінеті. І не встигли ми задати питання як звучить: «Документи вже готові. Я вам не телефонував, бо вони вже зроблені десь місяць тому, але я їх ще не забрав». Після 15 хвилин пошуків Борис Юра нам показує супровідні документи, які йому видали в центрі з надання адміністративних послуг Рівненської міської ради за №№ 7715 та 7717 при подачі документів до управління містобудування та архітектури. Дивимось і бачимо, що вони були зареєстровані 18 вересня, а це вже на тиждень пізніше нашого минулого візиту. І що саме цікаве. Подали їх робити лишень через два з половиною місяці після оголошеної в липні реконструкції (чи будівництва). Йдемо далі.
На запитання, а хто робить проект, Борис Юра не може згадати назву фірми і відповів, що «Та фірма є якась, але я її чесно кажучи не записав. Є проектна фірма, вона і робила всі документи. Я подав документи і управління має їх затвердити. Там є і дозвіл на будівництво і так далі.»
І знову ж таки виявляються якісь незрозумілі відповіді. Борис Юра за 4 місяці не може запам’ятати назву фірми яка робить документи на будівництво вартістю кілька десятків тисяч гривень організації яку він очолює.
Не побачивши документів запитуємо, що буде на стоянці змінюватись. Отримуємо відповідь, що цитую «Буде зніматися огорожа, вирівнюватися площа і будуть робити однотипні навіси над транспортними засобами. Буде все йти рядами. Заїзд зберігається на старому місці. Зараз у нас відкрите питання, хто буде будувати. Цього поки не знаємо.»
Нагадуємо, що з початку серпня 2015 року з членів первинної організації автостоянки №1 обласна організація «Всеукраїнської спілки автомобілістів» плати не приймає. Як знову ж таки пояснило керівництво: «щоб не мати проблем потім з банками».
Продовжуємо спілкуватись далі. І саме собою випливає питання стосовно фінансування будівництва. За чий рахунок буде робитися стоянка і який інвестор погодиться в це вкладати гроші і саме основне, яка інвестиційна привабливість для того, хто погодиться на все це.
Слова цитуються, не змінено жодного слова, аби потім Борис Юра не сказав, що його слова вирвані з контексту: «Про землю я вам розказав, що вона належить місту. Інвестор буде виступати на таких умовах, що коли будівництво закінчиться він собі приватизує там будівлі ці, гаражі чи як їх назвати. Людина буде вложувати кошти і це буде його».
Потім кілька разів Борис Юра путався чи може він давати землю в суборенду чи не може. Спочатку земля належить місту, а потім виясняється, що вони вже здають деякі приміщення в суборенду. Потім прозвучали слова, які по суті роз’яснили всю схему дерибану землі в центрі міста практично до кінця.
- Давайте я просто поясню, щоб було зовсім просто. Завтра приходить мені з міської ради лист, що в зв’язку з тим… не знаю чим… договір оренди з вами, той що ми підписували на 10 років, розривається. Там так і написано. Я вам розказую про варіант. І ні в кого вони нічого питати не будуть, ні у вас як членів громадської організації, ні в мене як керівника.
Ці слова Бориса Юри підтверджують, за розпочата афера з землею кілька місяців тому стартувала тільки з ціллю віддання землі у приватні руки. Зробити це без підпису міського голови поки не можливо. Оскільки хто буде керувати містом майже не відомо, тому і поки призупинена робота в цьому напрямку. Розпочався шум в пресі, який підняли правозахисники та активісти Рівненської регіональної організації політичної партії «Прогрес» та «Антикорупційного руху Валентина Наливайченка» на Рівненщині. Ці слова, по суті, прямо дають відповідь чому до цього часу нема підрядника. 2-й тур виборів лишень через тиждень. Тому все стоїть. Підрядників немає, інвесторів немає, але це лишень на тиждень.