Постійне посилання: https://www.rvnews.rv.ua/post/view/1558707615-yak-deputati-mozhut-vregulyuvati-konflikt
Наявність приватних інтересів є природним явищем для кожної особи, тож депутати місцевих рад також мають повне право їх реалізувати, як і інші громадяни. Проте, практика діяльності органів місцевого самоврядування доводить, що часто приватний інтерес у сумісності з представницьким мандатом призводить до конфлікту інтересів.
Розглянемо конкретні приклади з практики роботи органів місцевого самоврядування від НАЗК .
Чи можуть депутати бути доброчесними, врегульовуючи конфлікт інтересів?
Відповідно до змісту положень статті 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» посадові особи місцевого самоврядування та депутати місцевих рад беруть участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про конфлікт інтересів під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.
Слід звернути увагу, що в ситуації потенційного чи реального конфлікту інтересів особи, уповноважені на виконання функцій місцевого самоврядування можуть брати участь у розгляді, підготовці, прийнятті рішень відповідною радою за сукупності таких умов:
Що може зробити рада для доброчесності депутатів?
Згідно доповненої статті 59-1 (Конфлікт інтересів) Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» здійснення контролю за дотриманням вимог з конфлікту інтересів серед депутатів та керівництва в раді, здійснення надання зазначеним особам консультацій та роз'яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію, визначену відповідною радою. Такі функції можуть бути покладені на постійну комісію через закріплення відповідної норми у Положенні про постійні комісії, яка регламентує її діяльність.
Визначена комісія здійснює свої повноваження, керуючись чинним законодавством та «Методичними рекомендаціями щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів», затверджені рішенням НАЗК №839 від 29.09.2017 р.
В рамках моніторингу роботи органів місцевого самоврядування Коаліцією “Прозорі Ради” було виявлено наявність журналів реєстрації письмових заяв депутатів щодо наявності конфлікту інтересів. Таких вимог не передбачено на законодавчому рівні, їх виконання жодним чином не впливає на запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Важливо пам’ятати, що неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів утворює об’єктивну сторону адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, за яке настає адміністративна відповідальність за статтею 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Довідково: Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) - найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та співмнансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).
Прес-служба ГО «Центр суспільних дій «СІВІТАС»
"Сівітас"
в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні
депутати
як можуть врегулювати конфлікт
Вибрано елементів :
Перетягніть файли сюди, щоб завантажити
або
Максимальний розмір файлу : 50 Мб
Вибрані елементи